ام کلثوم عبوری
آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک ساری.
فصلنامه پژوهش های کاربردی در مدیریت و علوم انسانی سال سوم، شماره ششم، بهار 1401، صفحات 160 الی 169
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین جامعه يادگيرنده حرفه اي با یادگیری سازماني و پايداري سازماني انجام شد. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی؛ از لحاظ ماهیت، توصیفی و از نظر روش، همبستگی و جامعه آماری عبارت بود از کلیه کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در سال 1400 که تعداد 130 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه های استاندارد جامعه يادگيرنده حرفه اي بلام و همکاران (2005)، یادگیری سازمانی گومژ و همکاران (2005) و پایداری سازماني ویک و ساتکلیف (2001) بود. با بهره گیری از نرم افزار SPSS23 و در سطح معنیداری 0/05=a، یافتهها نشان داد رابطه مثبت معنیداری بین جامعه يادگيرنده حرفه اي با یادگیری سازماني وجود دارد. همچنین، رابطه مثبت معنیداری بین جامعه يادگيرنده حرفه اي با پايداري سازماني وجود دارد. بنابراین، یادگیری سازماني و پايداري سازماني عواملی موثر در جهت توسعه و ارتقاء جامعه يادگيرنده حرفه اي در اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران است که باید به طور جدی مورد توجه مدیران، برنامه ریزان و سیاست گذاران آموزش و پرورش در استان مازندران قرار گیرد.
واژگان کلیدی: جامعه يادگيرنده حرفه اي، یادگیری سازماني، پايداري سازماني، اداره کل آموزش و پرورش.
اشتراک گذاری در: