شهرزاد هدایتی 1
۱دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی واحد آزاد ساری،مدیر آموزشگاه و پیش دبستانی مستقل،مدیرمجتمع آموزشی فرهنگی و هنری و قرآنی محمودآباد hedaityshahrzad@gmail.com
فصلنامه پژوهش های کاربردی در مدیریت و علوم انسانی سال دوم، شماره سوم، تابستان1400، صفحات 27 الی 35
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه سواد اطلاعاتی با عملکرد شغلی، آموزشی و پژوهشی معلمان متوسطه در دوران همهگیری اپیدمی کووید-19، انجام شد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردي؛ از نظر ماهیت، توصيفي از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مقطع متوسطه دوم آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد در سال تحصیلی 1400-1399 به تعداد 448 نفر بود که به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای بر حسب جنسیت تعداد 210 نفر (120 نفر مرد و 90 نفر زن) به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری، پرسشنامههای استاندارد سواد اطلاعاتی داورپناه و سیامک (1388) و محقق ساخته عملکرد شغلی، آموزشی و پژوهشی بود که روايي صوری و محتوایی آن با نظر متخصصان تایید گردید. از طریق محاسبه ضریب آلفاي کرونباخ، پایایی هر یک از پرسشنامهها به ترتیب برابر ۰/۸۳ و ۰/۸۹ محاسبه شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و در سطح اطمینان 95 درصد (۰/۰۵=a) انجام گرفت. یافتهها نشان داد رابطه مثبت معنیدار بین سواد اطلاعاتی با عملکرد شغلی، آموزشی و پژوهشی معلمان مقطع متوسطه دوم آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد در دوران همهگیری اپیدمی کووید-19 وجود دارد.
واژگان کلیدی: سواد اطلاعاتی، عملکرد شغلی، عملکرد آموزشی و عملکرد پژوهشی.
اشتراک گذاری در: