مریم محسنی وازیمالی1
۱دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی،آموزگار چند پایه ی دبستان ابوالقاسم عرب روستای میستان آموزش و پرورش شهرستان جویبارmrymmhsny651@gmail.com
فصلنامه پژوهش های کاربردی در مدیریت و علوم انسانی سال دوم، شماره سوم، تابستان1400، صفحات 18 الی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه میان عملکرد شغلی کارکنان نسل شبكه با عملکرد آموزشی و پژوهشی معلمان آموزش و پرورش شهرستان جویبار، انجام شد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردي؛ از نظر ماهیت، توصيفي از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان آموزش و پرورش شهرستان جویبار در استان مازندران در سال 1399 بود که تعداد 175 نفر به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری، پرسشنامههای محقق ساخته بود که روايي با نظر متخصصان تایید و با محاسبه ضریب آلفاي کرونباخ، پایایی هر یک از پرسشنامههای عملکرد شغلی کارکنان نسل شبكه و عملکرد آموزشی و پژوهشی به ترتیب برابر ۰/۹۲ و ۰/۹۳ محاسبه شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون از طریق نرم افزار SPSS 23 و در سطح اطمینان 95 درصد (۰/۰۵=a) بود. یافتهها نشان داد رابطه مثبت معنیدار بین عملکرد شغلی کارکنان نسل شبكه با عملکرد آموزشی و پژوهشی معلمان (انتشار مقالات، ارائه مقالات در سمينارها، مشاركت در انجام طرحهای پژوهشی، ترجمه يا تأليف كتاب، شركت در سمينارها يا كنگرهها و تدريس در كارگاه هاي آموزشي) وجود دارد.
واژگان کلیدی: کارکنان نسل شبكه، عملکرد شغلی، عملکرد آموزشی و پژوهشی، معلم.
اشتراک گذاری در: