سعیدهاشم زاده
دانشجوی کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، کارمند اداره آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر
فصلنامه پژوهش های کاربردی در مدیریت و علوم انسانی سال سوم، شماره هفتم، تابستان1401، صفحات 220 الی 228
چکیده
پژوهش حاضر با هدف شناخت رابطه ویژگیهای شخصیتی و خلاقیت معلمان در دوران همه گیری اپیدمی کوید-19، با روش توصیفی از نوع همبستگی انجام شد. جامعه آماری، كليه معلمان مدارس پسرانه دوره ابتدایی در ناحیه 2 آموزش و پرورش شهرستان ساری در سال تحصیلی 01-1400 بود که تعداد 146 نفر به روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه های ویژگی های شخصیتی کوستا و مککری (1986) و خلاقیت تورنس (1974) بود. در سطح اطمینان 95 درصد (0/01=α)، آزمون ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که رابطه مثبت معنیداری بین ویژگیهای شخصیتی برونگرایی، انعطاف پذیری، توافق پذیری و وظیفه شناسی و رابطه منفی معنی داری بین ویژگی شخصیتی روانرنجورخویی (نوروزگرایی) با خلاقیت معلمان وجود دارد.
واژگان کلیدی: ویژگی های شخصیتی، خلاقیت، معلمان، دوره ابتدایی، کووید 19
اشتراک گذاری در: