سمانه بهرامی
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، آموزش و پرورش استان مازندران، شهرستان میاندرود sana.di64@yahoo.com
فصلنامه پژوهش های کاربردی در مدیریت و علوم انسانی سال سوم، شماره هفتم، تابستان1401، صفحات 84 الی95
چکیده
دانش محتوایی- تعلیم و تربیت معجون و ترکیبی خاص از دانش محتوا به همراهان دانش تربیتی میباشد که خاص مدرسان آن محتوا است از طرفی،بالندگی اعضای هیأت علمی به دامنهی وسیعی از فعالیت ها اشاره دارد که مؤسسات آموزش عالی جهت بازآموزی و کمک به اعضای هیأت علمی در ایفای نقشهایشان به کار میگیرند. این پژوهش از نظر عمق مطالعه، کاربردی- توسعه ای است و از نظر هدف پژوهش، توصیفی است، به این دلیل که با هدف تبیین جنبه¬های مختلف ایده دانش محتوایی تعلیم و تربیت و بالندگی اعضای هیات علمی انجام گردیده است. یافته ها نشان داد امروزه TPACK به عنوان یک تئوری، مدل، رویکرد آموزشی و نیز رویکرد ارزیابی از دانش تلفیق تکنولوژی در مؤسسات متعددی به کار گرفته شده و در پژوهش های بسیاری قابلیت های خود را افزایش یادگیری نشان داده است..
واژگان کلیدی: ایده دانش محتوایی، تعلیم و تربیت ، بالندگی اعضای هیات علمی
اشتراک گذاری در: