زینب منتظری
کارشناس ارشد علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی آموزشی،آموزش و پرورش استان مازندران شهرستان تنکابن،مدرس دانشگاه شفق و دانشگاه سما. Montazeri_zeinab@yahoo.com
فصلنامه پژوهش های کاربردی در مدیریت و علوم انسانی سال سوم، شماره ششم، بهار 1401، صفحات 178 الی 189
چکیده
یادگیری، رسانه و فناوری در طول همه گیری کووید 19 میتوانند و باید کمک مستقیم تری به دانش و عمل کنند آمورش دﻳﺠﻴﺘﺎﻟﻲ، رﻫﻴﺎﻓﺖ ﻣﺴﻴﺮ ﺗﻜﺎﻣﻠﻲ ﻣﺮاﻛﺰ آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﻲ در ﻣﻮاﺟﻪ ﺑﺎ ﺑﺤﺮان ﻛﺮوﻧﺎ و ﭘﺲ از آن ﺑـﻪ ﺷـﻤﺎر ﻣﻲرود. بر ایناساس مطالعه حاضر با هدف بررسی فن آوری های دیجیتال و آموزش از راه دور در دوران پاندمی ویروس کرونا صورتگرفته است. بنابراین مطالعه حاضر با جستجو واژه های کلیدی آمورش دیجیتال، یادگیری الکترونیکی، آموزش مجازی، دانشجو، استاد، دانشگاه، پاندمی، همه گیری کووید-19، در پایگاه داده های در بازه زمانی سالهای 1993 تا 2021 صورت گرفته است. تعداد مقالات ابتدایی حاصل از جستجو شامل 36 مقاله بوده است که بعد از بررسی مرحله ای و غربالگری سه فاز و اعمال معیارهای خروج از مطالعه، به 28 تعداد مقاله دست یافتیم. نتایج نشان داد ظهور ویروس کرونا در کنار همه آفت هایی که داشته است، فرصتی برای محک زدن قدرت و توانمندی کشورها در استفاده از ابزار راهبردی مدیریت هویت و دسترسی به جهت اعمال حاکمیت و مهار این بیماری بود و ایجاد، تقویت و توسعه زیرساخت های هویت دیجیتال در سطح ملی بیش از پیش مورد توجه کشورها قرارگرفته است. بنابراین استفاده و بهرهمندی از امر دیجیتال بیش از هر زمانی ضروری است زیرا آینده متعلق به مراکز آموزشی هست که ارتباط بیشتری با دیجیتال دارند. .
واژگان کلیدی: فن آوری های دیجیتال، آموزش، کرونا، پساکرونا
اشتراک گذاری در: