الهام دل انگیز1
۱کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی، آموزگار دبستان ناحیه یک شهرستان ساری delangizelham@gmail.com
فصلنامه پژوهش های کاربردی در مدیریت و علوم انسانی سال دوم، شماره پنجم، زمستان1400، صفحات 49 الی 57
چکیده
پژوهش حاضر با هدف کلی مقایسه رضایت شغلی معلمان با دانشآموزان کم توان ذهنی و عادی شهرستان ساری در دوران همهگیری اپیدمی کوید-19، انجام شد. روش تحقیق، کاربردی، توصيفي از نوع پس رويدادي يا علي-مقايسه هاي بود. جامعه آماري عبارت بود از کلیه معلمان دانش آموزان کم توان ذهنی شهر ساری در سال تحصیلی 1400–1399 و آن دسته از معلمانی که با گروه معلمان دانشآموزان کمتوان ذهنی از نظر جنسیت، سن، سطح تحصیلات و سابقه کاری، همتاسازی شده بود. به این ترتیب، تعداد 50 نفر از معلمان دانش آموزان کمتوان ذهنی و تعداد 50 نفر از معلمان عادی و در مجموع، تعداد یکصد نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. اعضاء نمونه آماری به شیوه نمونه گیری غیرتصادفی دردسترس انتخاب شد. ابزار اندازهگیری پرسشنامه رضایت شغلی گريکسون (1987) با 30 گویه بود. آزمون پارامتری t مستقل در سطح اطمینان 95 درصد (0/05=a) نشان داد میزان رضایت شغلی معلمان با دانشآموزان عادی بیشتر از رضایت شغلی معلمان با دانشآموزان کمتوان ذهنی در دوران همهگیری اپیدمی کوید-19 است.
واژگان کلیدی: درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، رفتارهای خود مراقبتی، خوش بینی، سلامت روان، سرطان سینه.
اشتراک گذاری در: